Systemy Jakości
Centrum Jakości jest jednym z najbardziej znanych regionalnych ośrodków promujących zarządzanie przez jakość. Idee te dotyczą wszystkich branż przemysłu jak również organizacji publicznych oraz administracji.
Obecnie w światowej gospodarce kluczową rolę odgrywa jakość dostarczanych na rynek wyrobów, co z kolei wpływa na zadowolenie klienta.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z POSIADANIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA
- Stworzenie sprawnego i przejrzystego systemu zarządzania firmą
- Uporządkowanie dokumentacji
- Większe skupienie się na celach firmy i oczekiwaniach klientów
- Poprawa wyników jakościowych, lepsza koordynacja pracy oraz produktywność
- Szybkie rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów
- Poprawa wizerunku i prestiżu firmy
- Wzrost wiarygodności i zaufania do przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych klientów
- Minimalizacja strat w dostawach, produkcji towarów i usługach
- Otwarcie nowych możliwości rynkowych, szansa na pozyskanie inwestora i konkurowania na równi z większymi organizacjami (np. podczas przetargów)
- Miejsce na liście dostawców kwalifikowanych
- Zgodność z zaleceniami norm ISO coraz częściej jest wymagana przez krajowe i międzynarodowe władze, instytucje ubezpieczeniowe i finansowe oraz przez organizacje konsumenckie
- W przypadku odpowiedzialności sądowej za jakość produktu można przy udokumentowanym systemie uwolnić się od winy lub ją zminimalizować
Wszystkie firmy, duże i małe, mają już ustalony sposób lub system prowadzenia działalności. Normy dotyczące systemu jakości identyfikują te cechy, które mogą pomóc firmie konsekwentnie spełniać wymagania swoich klientów. Nie nakazują one czegoś całkowicie nowego. Najprościej rzecz ujmując - system jakości pozwala bardziej usystematyzować działalność przedsiębiorstwa.
Projektując i wdrażając systemy jakości unikamy nadmiernej biurokracji oraz tworzenia zbędnych dokumentów utrudniających organizację pracy w przedsiębiorstwie. Staramy się raczej wykorzystywać już istniejącą strukturę zarządzania na bazie której budujemy system jakości. W ten sposób nie dezorganizujemy pracy organizacji, lecz znacząco ją usprawniamy wykorzystując elementy, które się wcześniej sprawdzały. Zmiany i uzupełnienia w zarządzaniu firmą powinno się wprowadzać jedynie wówczas, gdy są one konieczne dla spełnienia wymagań normy albo w inny sposób pomocne w prowadzeniu firmy.
Nasi specjaliści pomagają przedsiębiorcom oraz różnego rodzaju organizacjom w doskonaleniu systemów zarządzania, a co za tym idzie w optymalizacji procesów produkcji. Współpracując z rtami - praktykami o najwyższych kwalifikacjach zawodowych, stale podnosimy poziom naszych usług, poszerzamy ofertę, i odpowiadamy na zmieniające się wymagania rynku. Będąc jednocześnie akredytowanym organizatorem Kujawsko-Pomorskiej Nagrody Jakości, w swoich pracach deklarujemy implementację wszelkich możliwych elementów Total Quality Management - najbardziej rozwiniętego systemu stojącego na szczycie kultury i filozofii jakości.